Medicover Stomatologia nie ustaje w rozwoju. W ciągu ostatnich czterech lat marka uruchomiła aż 21 centrów dentystycznych. Wszystkie zostały otwarte w autorskim koncepcie sieci, czyli „Rytuale Uśmiechu”. Jednocześnie 18 istniejących centrów zostało zmodernizowanych i przystosowanych do tego formatu.
– Za nami niezwykle intensywny okres ekspansji, który zaowocował zdobyciem pozycji lidera pod względem liczby centrów oraz wprowadzaniem na rynek pionierskiego konceptu, który opiera się na wysokim standardzie opieki, komforcie pacjenta, dostępności do najnowszych technologii oraz interdyscyplinarnym podejściu do leczenia – mówi Maria Michalska, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia. – Jest to pierwszy tego typu model na polskim rynku dentystycznym, który pozwala sieci utrzymać jakość przy stale rosnącej skali. Ponadto umożliwia nam otwieranie centrów w całej Polsce będących zaprzeczeniem „sieciówkowości”. Dziś stawiamy na miejsca nowoczesne, ale też kameralne, blisko pacjenta i jego potrzeb oraz zapewniające kompleksowe leczenie pod jednym dachem.
To podejście było widoczne już w pilotażowym centrum w koncepcie „Rytuału Uśmiechu”, które zadebiutowało w 2020 roku na placu Konstytucji w Warszawie. Niemal cztery lata później ten sam model oparty na jakości leczenia i komforcie można znaleźć już w 17 miastach w Polsce, w tym m.in. w Warszawie, Białymstoku, we Wrocławiu, w Bielsku-Białej, Łodzi czy Trójmieście.
– „Rytuał Uśmiechu” to ambitny projekt biznesowy. Jako pierwsi zdecydowaliśmy się na szeroki rozwój w oparciu o przemyślany i powtarzalny w każdej lokalizacji koncept. Naszym celem było stworzenie centrów, które niezależnie od swojego adresu jednakowo dbają o komfort emocjonalny pacjenta, oswajają go z leczeniem, oferują kompleksową pomoc i mają niemal domowy klimat, który uspokaja – mówi Maria Michalska. – Dlatego położyliśmy szczególny nacisk na dostęp do specjalistów z różnych dziedzin stomatologii i nowoczesnych technologii, skracając tym samym czas leczenia oraz czyniąc je bardziej precyzyjnym. Dużą wagę przywiązaliśmy także do doświadczeń pacjenta, indywidualnego podejścia i tego, jak wygląda przestrzeń. Taki model wyróżnił nas na rynku stomatologicznym nie tylko w Polsce, ale w Europie.
Pacjenci dostrzegli wartość tego podejścia, co potwierdza analiza tysięcy opinii w wizytówkach Google i Net Promoter Score, obejmująca centra należące do sieci Medicover Stomatologia. Wynika z nich między innymi, że 90% pacjentów poleca lekarza, u którego było na wizycie. Ponadto aż 57% pozytywnych ocen pacjentów wzmiankuje profesjonalne podejście personelu, w 37% pisze się o komforcie, który jest jednym z filarów „Rytuału Uśmiechu”. Co ważne: 38% tych opinii zwraca uwagę na łatwy dostęp do nowych metod leczenia i technologii i aż 77% wspomina zespoły opiekujące się pacjentami w centrach.
Medicover Stomatologia podkreśla, że to właśnie polecenia zadowolonych pacjentów są dla centrów najistotniejszym źródłem pozyskiwania nowych klientów.
– Nasze założenia są odpowiedzią na potrzeby pacjentów, którzy komunikowali nam je poprzez swoje opinie. Często pojawiają się w nich elementy definiujące nasz koncept, takie jak empatia, fachowość czy pozytywne doświadczenia, które skłaniają do powrotu. To duży sukces tej inwestycji, dziś tak pozytywnie odbieranej na rynku – mówi dyrektor zarządzająca i dodaje: – Jeszcze większym sukcesem jest to, że zmieniamy postrzeganie całego procesu leczenia, zwłaszcza wśród osób zmagających się z dentofobią. Jak widzimy w opiniach, wizyta u dentysty coraz częściej kojarzy się z opieką, komfortem psychicznym, bezstresową atmosferą oraz nowymi technologiami, które są pod ręką, aby pomóc w leczeniu. To pokrywa się z celami, jakie sobie wyznaczyliśmy.
Popularność centrów wśród pacjentów i dobre opinie zachęcają Medicover Stomatologia do dalszego rozwoju. Pierwsze lokalizacje w tym modelu już zadebiutowały na niemieckim rynku, gdzie funkcjonują pod szyldem „Ritual of Smile”. Także w Polsce sieć ma w planach poszerzanie swojego portfolio.