Medicover Stomatologia wprowadza nowy koncept swoich centrów Opublikowano 8 lipca 2021
• Medicover Stomatologia inwestuje w rozwój sieci i autorskiego konceptu stomatologicznego „Rytuał Uśmiechu”, w którym od teraz otwierane będą nowe centra w całej Polsce.
• Takie podejście do ekspansji można było obserwować dotąd głównie w branży retail.
• Chcemy przedstawić nową wizję rozwoju dentystyki w Polsce. To odważny kierunek, na który decydujemy się jako pierwsi na rynku – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

Dynamicznie rozrasta się sieć centrów stomatologicznych należących do Medicover Stomatologia. Tylko w 2020 roku otwarto 5 lokalizacji w 5 miastach. Ponadto w ostatnim czasie sieć dokonała akwizycji 14 mocno osadzonych na lokalnych rynkach gabinetów, m.in. w Krakowie, Warszawie, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu.

 

W efekcie w portfolio Medicover Stomatologia można znaleźć łącznie 56 centrów. Na tym jednak sieć nie poprzestaje. Do końca 2021 roku planowanych jest nawet 10 nowych otwarć, m.in. w Łodzi, Toruniu, Warszawie i Gdyni.

 

Te jednak – jak zapowiadają przedstawiciele sieci – będą wyglądać nieco inaczej. Począwszy od czerwca tego roku, każde nowe centrum stomatologiczne działające pod szyldem Medicover Stomatologia funkcjonować będzie w „Rytuale Uśmiechu”, specjalnie stworzonym koncepcie, nad którym pracowano przez ostatnie miesiące.

 

Pierwsze miejsce otwarte w tym formacie, łączącym jakość leczenia, design wnętrza i nowy standard obsługi pacjenta, już istnieje. Od początku roku koncept testowany był we flagowym centrum Medicover Stomatologia przy Placu Konstytucji w Warszawie. Teraz wypracowane tu rozwiązania mają być powielane w kolejnych lokalizacjach.

 

– Rynek stomatologiczny w Polsce stale ewoluuje. Z jednej strony mamy do czynienia
z ogromnym postępem technologicznym w dentystyce i jej digitalizacją. Z drugiej: zmieniają się oczekiwania pacjenta-konsumenta, co widać chociażby w rosnącej roli dental experience. Samo leczenie natomiast staje się inkluzywne, dostępne dla coraz szerszej grupy. Pacjent ma wybór, jak nigdy wcześniej. Coraz wyraźniej na rynku zaznacza się także konsolidacja. Leczenie w sieciach stomatologicznych wybiera już co trzeci mieszkaniec Polski
* – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

 

 – Dlatego planując dalszy rozwój Medicover Stomatologia, uwzględniliśmy te wszystkie kluczowe zmiany z ostatnich lat, a także świeże trendy, które lada moment zaczną dominować na polskim rynku, zwłaszcza w standardzie obsługi. To zaowocowało zupełnie nowym spojrzeniem na koncepcję otwarć. Te, począwszy od tego roku, odbywać będą się w koncepcie „Rytuału Uśmiechu”. To w pełni świadomy biznesowo ruch, który ma pokazać naszą wizję rozwoju sieci stomatologicznych w Polsce, a także stworzyć na rynku nowy jakościowo benchmark – zapowiada.

 

Co koncept „Rytuału Uśmiechu” oznacza w praktyce? Rozwój nowych lokalizacji Medicover Stomatologia zostanie oparty na kilku filarach.

 

Przede wszystkim pacjenci zyskają dostęp do Complete Smile Check, nowoczesnego podejścia do diagnostyki przedzabiegowej, która obejmuje nie tylko RTG pantomograficzne, ale także m.in. skanowanie 3D jamy ustnej, dokumentację fotograficzną czy konsylium ekspertów z różnych dziedzin stomatologii. Nowe ujęcie ma zapewnić też standard customer service. Pacjentom już od pierwszej wizyty przydzielony zostanie osobisty opiekun, który wspierać będzie leczoną osobę na każdym etapie realizacji planu leczenia.

 

Ośrodki ma cechować także holistyczne podejście do leczenia jamy ustnej, a co za tym idzie: najszerszy na rynku dostęp do usług nie tylko stomatologicznych, ale także medycznych, w tym do fizjoterapii – kluczowej m.in. w terapii bruksizmu i schorzeniach stawu skroniowo-żuchwowego. Oznacza to, że w centrach Medicover Stomatologia pacjent będzie mógł przejść pełną metamorfozę uśmiechu, mając do dyspozycji specjalistów wszystkich dziedzin współczesnej dentystyki.

 

Jednak nie tylko aspekty medyczne mają odegrać ważną rolę w nowym koncepcie, ale również szeroko pojęta psychologia wnętrza. Jednym z fundamentów rozwoju centrów jest ich design. Tutaj Medicover Stomatologia stawia na współpracę z architektami, którzy znani są chociażby z projektu popularnej sieci kawiarni. To celowy zabieg. Koncepcja nowych centrów zakłada bowiem odejście od stricte medycznych wnętrz na rzecz wyciszających przestrzeni zapewniających komfort emocjonalny.

 

– Planując nowy koncept, uznaliśmy, że przestrzeń, w której leczy się pacjenta, nie może być tylko dodatkiem czy opakowaniem. Musi być narzędziem pomagającym tysiącom pacjentów przełamać opory przed leczeniem. Jak pokazują badania, w przypadku stomatologii dobrze przygotowana, bezstresowa przestrzeń odgrywa istotną rolę w niwelowaniu uczucia strachu i lęku przed zabiegiem. Dlatego nowo otwierane centra przypominać będą bardziej modne kawiarnie czy nowoczesne zacisze domowe niż tradycyjne gabinety. We wnętrzach celowo stonowaliśmy kolory, dodaliśmy wiele rozpraszaczy uwagi, a także wyeliminowaliśmy dwa główne czynniki drażniące pacjenta: zapach gabinetu i ciszę. Tę ostatnią zastąpiono dźwiękami łagodnej muzyki – mówi Wioletta Januszczyk.

 

Ekspansję w „Rytuale Uśmiechu” sieć rozpoczęła od otwarcia pod koniec czerwca br. nowego centrum Medicover Stomatologia w Łodzi, działającego w biurowcu Green Horizon.

 

– Koncept, który wprowadzamy, jest przede wszystkim powtarzalny. Oznacza to, że pacjenci w nowych lokalizacjach będą mogli liczyć na takie samo leczenie, jak pacjenci naszego flagowego centrum w Warszawie, gdzie planujemy stale testować nowe rozwiązania, doskonaląc formułę opracowanego konceptu. Oparcie na jednolitym formacie pozwoli nam więc na zbudowanie niezwykle spójnej pod względem jakości leczenia sieci i to na szeroką skalę – mówi dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

 

Rozwój konceptu ma na celu jeszcze jedno: ma pomóc Medicover Stomatologia w realizacji celów biznesowych.

 

– Chcemy się rozwijać i wyznaczać trendy. Nowy koncept ma nam pomóc nie tylko w umocnieniu naszej obecności na polskim rynku, ale przede wszystkim w zwróceniu uwagi pacjenta na nową jakość, jaka się na nim pojawiła. Liczymy przy tym, oczywiście, na wzrost liczby pacjentów, zwłaszcza poszukujących wysokiego standardu leczenia implanto-protetycznego czy z zakresu stomatologii estetycznej – podsumowuje Wioletta Januszczyk.

 

 

 

*Źródło danych: badanie Medicover Stomatologia przeprowadzono na próbie 700 os. w wieku od 18 do 60 lat. Badanie zrealizowała pracownia Zymetria na zlecenie Medicover Stomatologia.

 

 

***

 

Medicover Stomatologia to innowator zmieniający i kształtujący rynek stomatologiczny w Polsce. Obecnie Medicover posiada ponad 50 nowoczesnych centrów, które oferują kompleksowy zakres usług dentystycznych. Opiekę nad pacjentami zapewnia profesjonalny zespół specjalistów – stomatologów, higienistek, asystentów stomatologicznych i recepcjonistów.

 

Oferta Medicover Stomatologia odpowiada na potrzeby całych rodzin, obejmując usługi z zakresu m.in. stomatologii zachowawczej, implantologii, protetyki, ortodoncji czy stomatologii dziecięcej. Stomatologia w Medicover dostępna jest dla pacjentów zarówno w ramach abonamentów medycznych, jak i na zasadzie płatności za pojedyncze usługi. Gabinety zlokalizowane są w największych miastach na terenie całej Polski. Więcej informacji na stronie https://www.medicover.pl/stomatologia/

 

***

Medicover Stomatologia jest częścią Medicover – międzynarodowej firmy świadczącej usługi medyczne i diagnostyczne, założonej w 1995 r. Medicover prowadzi centra medyczne, szerokoprofilowe szpitale, apteki, kliniki leczenia niepłodności, centra stomatologiczne i salony optyczne. Ponadto oferuje pakiety sportowo-rekreacyjne oraz programy kafeteryjne dla klientów korporacyjnych. Więcej informacji na stronie www.medicover.pl

 

 

Przypisane branże